在開始介紹Cohen之前,先來聽這首他的代表作《我是你的男人》,收錄於1988年同名專輯。歌詞本身就是一個愛的宣言,所有最能讓女人怦然心動的告白大概都在這裡面了。經由Cohen獨特嗓音的詮釋,將一個男人願意為愛屈服卑微、掏出所有不顧一切的心境,微妙地傳達出來。所謂「鐵漢柔情」應該就是這般吧。



(以下中文歌詞是Ally的心血,請勿任意轉載喔!)

I'm Your Man 我是你的男人

If you want a lover 如果你想找個愛人
I'll do anything you ask me to 我願為你做任何事
And if you want another kind of love 如果你想來點不一樣的
I'll wear a mask for you 我願為你戴上面具
If you want a partner 如果你想找個夥伴
Take my hand 那就握緊我的手
Or if you want to strike me down in anger 或者你想出拳洩憤
Here I stand 我就站在這
I'm your man 因為我是你的男人

If you want a boxer 如果你想找個拳擊手
I will step into the ring for you 我願為你跳上擂台
And if you want a doctor 如果你想找個醫生
I'll examine every inch of you 我會仔細檢查你身上的每一寸
If you want a driver 如果你想找個司機
Climb inside 那就上車吧
Or if you want to take me for a ride 或者你想載我去兜兜風
You know you can 沒問題
I'm your man 因為我是你的男人

Ah, the moon's too bright 哦 那月光太迷人
The chain's too tight 枷鎖緊纏著我
The beast won't go to sleep 心中的野獸不肯入眠
I've been running through these promises to you 我反覆回想過去那些
That I made and I could not keep 對你許下而未盡的承諾
Ah but a man never got a woman back 唉 就算男人下跪哀求
Not by begging on his knees 也無法挽回女人的心意
Or I'd crawl to you baby 否則我會爬向你 寶貝
And I'd fall at your feet 我會撲倒在你腳邊
And I'd howl at your beauty 大聲歌頌你的美麗
Like a dog in heat 就像隻發情的公狗
And I'd claw at your heart 我會緊抓住你的心
And I'd tear at your sheet 撕扯著你的被單
I'd say please, please 哭喊著 求求你 求求你
I'm your man 我就是你的男人

And if you've got to sleep a moment on the road 如果你想在路上小憩片刻
I will steer for you 我就是你的司機
And if you want to work the street alone 如果你想獨自上街工作
I'll disappear for you 我會識相馬上閃人
If you want a father for your child 如果你想幫孩子找個爹
Or only want to walk with me a while 或者只想陪我走上一段
Across the sand 穿過沙地
I'm your man 我就是你的男人




arrow
arrow
    全站熱搜

    amazingally 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()